Data publikacji: 15.11.2016
Oryginalny tytuł wiadomości prasowej: Dzień po wyborach zainteresowanie lotami do USA spadło o 30%
Kategoria: turystyka, wypoczynek, ekonomia, biznes, finanse
KAYAK.pl odkrywa spadek liczby wyszukiwań lotów do Stanów Zjednoczonych po wygranej Donalda Trumpa
Dzień po wygranej kandydata Republikanów w wyborach prezydenckich liczba wyszukiwań lotów do USA z całego świata zmalała o 30%
Po wyborach o 7% spadła również popularność Stanów wśród Europejczyków
W tygodniu pierwszej debaty prezydenckiej hotele należące do Donalda Trumpa odnotowały jeden z największych w tym roku spadków zainteresowania wśród podróżnych
Warszawa, 15 listopada 2016 – Wyszukiwarka ofert turystycznych KAYAK.pl sprawdziła, jak wybory prezydenckie wpłynęły na zainteresowanie lotami do Stanów Zjednoczonych oraz wyjazdami z kraju. Jak wynika z danych serwisu, dzień po głosowaniu zainteresowanie lotami do USA zmniejszyło się o 30% w porównaniu z liczbą wyszukiwań w pozostałe środy 2016 roku. W tygodniu głosowania odnotowano również spadek o 18% w stosunku do średniej liczby zapytań dla drugiego tygodnia każdego miesiąca w 2016 roku. Dane wykazały także, że na przestrzeni tygodnia poprzedzającego wybory (od 2 do 9 listopada) liczba wyszukiwań połączeń lotniczych do Ameryki zmalała o 23 procent.
Podróżni rezygnują ze Stanów
Podróżni z Europy także wpisują się w światowe trendy i wahają się nad zakupem lotów do USA. W środę 9 listopada liczba wyszukiwań połączeń lotniczych z Europy do Stanów Zjednoczonych spadła o 7% w stosunku do średniej z innych dni w 2016 i utrzymała się na tym poziomie do dziś. Najbardziej zmniejszyło się zainteresowanie Polaków (-34%) i Francuzów (-23%). Lotów do USA aktywnie szukano natomiast w Niemczech. Liczba wyszukiwań wzrosła tam aż o 96% – wygląda na to, że podróżni liczą na atrakcyjne ceny połączeń za ocean.
Kanadyjski sen?
Sami Amerykanie wydają się jednak znużeni szumem związanym z wyborami. Po dużym wzroście liczby wyszukiwań lotów zagranicę, który został odnotowany dzień po głosowaniu (9 listopada), ich zainteresowanie podróżami znacznie zwalnia. Liczba zapytań zwiększyła się jedynie w przypadku Kanady – w tygodniu głosowania wzrosła ona o 5% w porównaniu z poprzedzającym tygodniem.
Kraj
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między
9 listopada 2016 a 1 listopada 2016
% zmiana liczby wyszukiwań z USA zagranicę między tygodniem głosowania (45. tydzień) a tygodniem poprzedzającym wybory (44. tydzień)
Kanada
15%
5%
Hiszpania
13%
-2%
Austria
15%
-3%
Rosja
33%
-5%
Niemcy
22%
-7%
Włochy
20%
-7%
Wielka Brytania
19%
-8%
Francja
29%
-10%
Szwajcaria
10%
-10%
Polska
10%
-16%
Amerykańska kampania prezydencka wpłynęła na popularność hoteli Donalda Trumpa
Każda z trzech debat pomiędzy kandydatami na prezydenta USA miała realny wpływ na zainteresowanie hotelami należącymi do Donalda Trumpa. W tygodniu, w którym odbyła się pierwsza konfrontacja, ich popularność spadła do jednego z najniższych pułapów w tym roku – hotele prezydenta-elekta straciły wtedy aż 24% w porównaniu ze średnią roczną liczbą wyszukiwań. Kolejne tygodnie przyniosły jednak wzrost zainteresowania. Jeden z ważniejszych odnotowano w tygodniu trzeciej debaty, kiedy liczba zapytań zwiększyła się o 10% w stosunku do 39. tygodnia, czyli terminu pierwszego spotkania Trumpa i Clinton. Sama wygrana Trumpa przyniosła największy wzrost zainteresowania jego hotelami. W tygodniu głosowania wróciły one do gry z 13% tygodniowym wzrostem w stosunku do tygodnia poprzedzającego wybory.
Uwaga:
KAYAK.pl może udostępnić pogłębioną analizę wpływu takich wydarzeń jak nominacje czy debaty prezydenckie.
***
Dane zostały podane na podstawie wyszukiwań lotów do i z USA w serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017. Dane dla hoteli Donalda Trumpa zostały podane na podstawie liczby wyszukiwań we wszystkich serwisach KAYAK wykonanych między 1 stycznia 2016 a 13 listopada 2016 dla terminów podróży między 1 stycznia 2016 a 31 grudnia 2017.
Na wykresach oś X wskazuje tygodnie roku, a oś Y – wyszukiwania wykonywane w serwisach KAYAK.
źródło: Biuro Prasowe KAYAK
Załączniki:
Hashtagi: #turystyka, wypoczynek #ekonomia, biznes, finanse