Hotele

Wzrost przychodów o 25 proc. dzięki bezpośrednim spotkaniom biznesowym

Komunikat prasowy Warszawa, 24 czerwca 2021 Wzrost przychodów o 25 proc. dzięki bezpośrednim spotkaniom biznesowym Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Accor, wraz z

Komunikat prasowy
Warszawa, 24 czerwca 2021

Wzrost przychodów o 25 proc. dzięki bezpośrednim spotkaniom biznesowym

Jak wynika z najnowszych badań przeprowadzonych przez Accor, wraz z powrotem bezpośrednich spotkań z klientami i partnerami biznesowymi, pracownicy spodziewają się wzrostu przychodów o średnio ¼ w najbliższym czasie.

Wirtualne spotkania stają się powoli nieodzowną częścią dzisiejszej rzeczywistości biznesowej. Accor, wiodąca grupa hotelarska na świecie, przeprowadziła badania nad wpływem zmiany formy spotkań na wyniki biznesowe. Wśród wniosków zebranych przez grupę w ciągu ostatniego roku specjaliści przewidują średni wzrost liczby zawieranych transakcji o 23 w perspektywie roku przy powrocie możliwości spotkań bezpośrednich. Jednocześnie badani wskazują, że spotkanie twarzą w twarz daje rezultaty zbliżone do trzech rozmów przez telefon lub wideokonferencji. Pokazuje to, jak duże znaczenie ma bezpośredni kontakt.

Głównym z problemów, na jaki zwraca 30 proc. badanych jest brak interakcji na poziomie mowy ciała i sygnałów niewerbalnych. Dla 22 proc. respondentów nawiązanie rozmowy pozwalającej tworzyć bezpośrednie relacje jest znacznie trudniejsze przy wirtualnych spotkaniach. Dodatkowo 37 proc. pracowników w ostatnich miesiącach doświadczyło problemów technicznych w postaci złej jakości czy utraty połączenia w trakcie spotkania online, co jest utrudnieniem w rozmowach biznesowych.

Dla części badanych zamknięcie lokali gastronomicznych wpłynęło na ograniczenie spotkań z klientami, na co wskazuje 1/6 pracowników (18 proc.), co w ich ocenie w dłuższej perspektywie negatywnie wpływa na wyniki finansowe. Z kolei dla 20 proc. wirtualne rozmowy z wykorzystaniem technologii są zbyt formalne i pozbawione ludzkich interakcji.
Badanie zrealizowane przez Accor podkreśla tęsknotę pracowników za powrotem do sprawdzonych form kontaktów z klientami, związanych także z życiem towarzyskim i działaniami reprezentacyjnymi. Prawie połowa badanych (47 proc.) wyczekuje interakcji społecznych związanych ze spotkaniami w czasie pracy.

Ostatnie miesiące dla wielu osób pokazały prawdziwą wartość bezpośrednich kontaktów. Powrót spotkań twarzą w twarz, sprawia, że możemy docenić je bardziej niż kiedykolwiek wcześniej – wyznaje Karelle Lamouche, dyrektor ds. strategii, wydajności i integracji w Accor. – Wyniki naszych badań jasno mówią o wpływie formy spotkań na wyniki. Potencjalny 25-procentowy wzrost przychodów ze spotkań bezpośrednich przyniesie gospodarce miliony, jak nie więcej. Kluczowy jest także aspekt psychologiczny wpływu ostatnich miesięcy dla nas wszystkich. Ludzie potrzebują kontaktu z innymi, jednak technologia, choć umożliwia nieograniczony kontakt pozbawia nas niewerbalnych sygnałów obecnych tylko w kontaktach twarzą w twarz. Wprawdzie rozwiązania cyfrowe w biznesie zostaną z nami w przyszłości, to spotkania bezpośrednie wciąż mają znaczenie przy zawieraniu transakcji. Technologia nie jest w stanie w pełni zastąpić kontaktu. Przeprowadzone przez nas badania podkreślają hybrydowy trend, który będzie trwałym dziedzictwem ubiegłego roku.

A to już wiesz?  Hotel Dana – historia w luksusowym wydaniu

###

Cztery trendy w spotkaniach na najbliższe lata według Karelle Lamouche, dyrektor ds. strategii, wydajności i integracji w Accor:

1. Spotkania hybrydowe: Łączenie wirtualnego i „fizycznego” uczestnictwa w wielu lokalizacjach. W kwietniu 2021 Accor wprowadził ALL CONNECT – nową koncepcję hybrydowych spotkań opartą na Microsoft Teams, umożliwiającą bezpośrednią i wirtualną łączność.

2. Spotkanie zamykające: W drugiej połowie 2021 roku wzrośnie liczba bezpośrednich spotkań zamykających transakcje, ponieważ fundamenty zbudowane cyfrowo zaowocują przy dobijaniu targu.

3. Spotkania z kulturą: Eksperci oczekują, że „spotkania kulturowe” staną się normalnym elementem działalności biznesowej w miarę wychodzenia z pandemii. Po roku lub więcej rozłąki ludzie łączą się ponownie, by budować zespoły i kulturę.

4. Spotkania liderów: Spotkania w małym gronie będą miały duże znaczenie na krótką metę – ponowne spotkania zarządów, zespołów kierowniczych. Silna będzie potrzeba łączenia się z innymi. Firmy będzie do siebie ciągnęło, a ludzie znów będą łączyć się osobiście.

###

Uwagi dla redakcji

Badanie przeprowadzone na zlecenie OnePoll wśród 2 000 pracowników pracujących w domu podczas pandemii. W 2020 r. grupa Accor wprowadziła inicjatywę „ALL Meet Well”, która jest wyrazem zaangażowania Accor w zapewnienie bezpieczeństwa i dobrego samopoczucia delegatom podczas dzisiejszych i przyszłych spotkań. Wszystkie spotkania i imprezy odbywają się zgodnie z ALLSAFE, globalnym programem Accor w zakresie czystości i profilaktyki.

O ACCOR
Accor jest wiodącą grupą hotelarską na świecie oferującą gościom wyjątkowe i niezapomniane wrażenia w ponad 5 000 hotelach, kurortach i rezydencjach oraz 10 000 obiektach gastronomicznych w 110 krajach. Grupa dysponuje jednym z najbardziej zróżnicowanych i w pełni zintegrowanych ekosystemów hotelarskich obejmujących szerokie portfolio marek segmentu luxury, premium, midscale i economy z unikalnymi konceptami. Wyjątkowe i unikalne doświadczenia uzupełnia oferta rozrywkowa, bary i restauracje, markowe rezydencje prywatne, współdzielone obiekty noclegowe, consierge, przestrzenie co-workingowe i wiele innych. Accor wyróżnia się niezastąpionym portfolio charakterystycznych marek i zespołem liczącym blisko 300 000 osób na całym świecie. Dodatkowo Grupa oferuje wszechstronny lifestylowy program lojalnościowy ALL – Accor Live Limitless, o korzyściach którego przekonało się już ponad 65 milionów członków z całego świata. ALL jako codzienny towarzysz hotelowych gości pozwala na wzbogacenie pobytu o dodatkową wartość i przeżycia związane z szeroką gamą benefitów, usług i doświadczeń. Accor jest głęboko zaangażowany w tworzenie zrównoważonego rozwoju aktywnie działając na rzecz naszej planety i lokalnych społeczności. W ramach programu Planet 21 – Acting Here. Accor działa na rzecz „pozytywnego hotelarstwa”, a w ramach Accor Solidarity, RiiSE i inicjatywę ALL Heartist Fund pomaga osobom w niekorzystnej sytuacji życiowej poprzez gwarancję wysokiej etyki biznesowej, odpowiedzialność względem turystyki i ekologii, zaangażowania w społeczność, zróżnicowanie i inkluzyjność. Założona w 1967 roku spółka Accor SA jest notowana na paryskiej giełdzie Euronext (kod ISIN: FR0000120404) oraz na rynku OTC (kod ACRFY) w Stanach Zjednoczonych. Więcej informacji na stronie: group.accor.com. Zapraszamy do polubienia naszej strony na Facebooku i śledzenia nas na Twitterze, LinkedInie i Instagramie.

A to już wiesz?  B&B Hotels Polska wzmacnia swój dział rozwoju

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy