Wypoczynek

LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy!

LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Niepełnosprawność już dawno przestała być kojarzona z osobami, które życie spędzają w domu, mają ograniczony dostęp

LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy!

Niepełnosprawność już dawno przestała być kojarzona z osobami, które życie spędzają w domu, mają ograniczony dostęp do świata zewnętrznego czy są wyłączone z aktywnego życia. Osoby z niepełnosprawnościami podróżują coraz chętniej i w coraz dalsze zakątki świata. Nie jest to już wyjątkowa sytuacja! Dodatkowo dzięki regulacjom prawnym oraz różnym formom dofinansowań, pochodzących od fundacji, mogą podróżować w komfortowych i przyjaznych warunkach. Ważne jest także, że coraz więcej obiektów jest dostosowanych do ich potrzeb.

Większość hoteli w Polsce i na świecie, posiada w swojej ofercie udogodnienia dla osób dotkniętych niepełnosprawnością. Jednak każdy człowiek ma indywidualne oczekiwania, dlatego bardzo ważne jest, aby personel hotelowy był odpowiednio przeszkolony i potrafił odpowiedzieć na potrzeby każdego Gościa. Dlatego Grupa Louvre Hotels zaprosiła do współpracy Fundację Polska bez barier, chcąc zapewnić pełną dostępność przestrzeni hotelowych osobom z niepełnosprawnościami, które odwiedzają hotele Campanile, Golden Tulip, Premiere Classe oraz Metropolo by Golden Tulip. Akcja opatrzona została hasłem LIVE MY LIFESTYLE – To dla Was się zmieniamy! Fundacja na początek przeprowadziła audyt hoteli pod kątem tego, jak obiekty mogą być odebrane przez osoby z różnym rodzajem niepełnosprawności. Inne potrzeby mają osoby niewidome, a inne poruszające się na wózku. Drugim etapem jest przeprowadzenie szkoleń z zakresu profesjonalnej obsługi oraz savoir vivre wobec osób z niepełnosprawnościami. Grupa LHG wraz z Fundacją projektuje przestrzenie i tworzy procedury, które pozbawione są barier. Od początku trwania projektu, współpraca przebiega pomyślnie a atmosfera sprzyja wypracowaniu optymalnych rozwiązań dla dwóch stron – dla Gościa oraz hotelu. Fundacja zaplanowała dla LHG trzy warsztaty – pierwsze szkolenie odbyło się na początku czerwca w katowickim hotelu Campanile, kolejne w poznańskim Campanile, a przed nami szkolenie w Warszawie. Uczestnicy to pracownicy każdego szczebla i wszyskich marek, należących do LHG, którzy na codzień pracują z Gośćmi. Podczas warsztatów zdobywają wiedzę o potrzebach Gości dotkniętych niepełnosprawnością. Spotkania, prowadzone przez Fundację, przyjmują aktywną formę, odbywają się ćwiczenia praktyczne, podczas których uczestnicy mają możliwość usiąść na wózku inwalidzkim i spróbować funkcjonować w ten sposób, mogą poczuć się jak osoba starsza poprzez założenie specjalnego kombinezonu symulującego podeszły wiek czy ćwiczą ewakuację na specjalistycznym fotelu. To tylko niektóre z aktywności, jakie do tej pory miały miejsce. „Dopiero poruszając się na wózku inwalidzkim, zrozumiałem, jak trudne może być samo wejście do budynku, jak ciężkie staje się otwarcie drzwi czy opuszczenie hotelowego pokoju.” – mówi Jan Błoński, Dyrektor Regionu Południowego w LHG, który uczestniczył w jednym z warsztatów. Natomiast Natasza Merta Gierka, Dyrektor hotelu Campanile w Katowicach, dodaje: „Przedstawiciele Fundacji w interaktywny sposób pokazali nam praktyczny świat osób z niepełnosprawnościami, na wózkach, osób głuchoniemych i niewidomych. Wskazali bariery, jakie całkowicie nieświadomie, stawiamy przed nimi.” Grupa Louvre Hotels rozpoczęła proces dostosowywania własnych hoteli do potrzeb osób z niepełnosprawnościami. Świadomie rozpoczęto pogłębianie wiedzy wśród pracowników w tym temacie. Wpisuje się to w filozofię marki, która komfort i jakość pobytu Gościa, stawia zawsze na pierwszym miejscu. Proces zmian wymaga czasu, jednak grupa LHG odważnie i konsekwentnie zmienia swoje obiekty tak, aby również Goście z niepełnosprawnościami czuli się jak w domu.

A to już wiesz?  Emirates wzmacniają swoją obecność w Europie

O Louvre Hotels Group
Louvre Hotels Group jest znaczącym graczem na globalnym rynku hotelowym, z portfolio, które obejmuje obecnie ponad 2600 hoteli w 54 krajach. Posiada pełną gamę hoteli od 1 do 5 gwiazdek, z historycznymi markami Louvre Hotels Group (Première Classe, Kyriad, Kyriad Direct, Campanile, Tulip Inn, Golden Tulip, Royal Tulip), 5 markami sieci Sarovar w Indiach, francuską grupą Hôtels & Préférence oraz chińską marką Metropolo. Louvre Hotels Group ma także partnerstwo dystrybucyjne z luksusową grupą Lucien Barrière. Louvre Hotels Group jest spółką zależną Jin Jiang International Holdings Co., Ltd., drugiej co do wielkości grupy hotelowej na świecie.

Artykuly o tym samym temacie, podobne tematy